Høstløv som faller…

August har akkurat startet. August startet vakkert. Med blå himmel, strålende sol, varm temperatur og en deilig bris.

August er sensommer for meg. Og starten på høsten.

De siste årene så har jeg gruet meg til høsten. Det blir kaldere, mørkere, våtere. Og det har forberedt meg på tiden som følger. Vinterkulden. Vintermørket. Vinterdepresjonene. Så første august har alltid medført et hjertesukk tidligere.

Men, ikke i år…

Da jeg bladde om i kalenderen min i dag. Så første august lyse mot meg. For første gang på lenge så kjente jeg glede over denne dagen.

Den minnet meg om min barndoms høstglede. For august betydde starten på et nytt skole år. Blanke ark. Nye læremål. Ny kunnskap. Et steg videre. Og nye venner. Jeg gledet meg alltid over august.

Og slik føler jeg det i dag også. At august er starten på noe nytt. At jeg går gode tider i møte. Tider fylt med blanke ark til å fylle med det jeg måtte ønske. Tider fylt med nytt å lære, nye mennesker å møte. Og jeg har nye veier å gå!

Ja, august blir bra!

For hvordan kan noe som er så vakkert være vondt?

For høsten er vakker. Trærne skifter farger. Og naturen viser seg fra sin vakreste side. Rødt, gult, orange uansett hvor man ser. Fargespillet i solnedgang er jo til å bli stum av. Og regnet er så friskt og godt. Løvet som faller til bakken, og vitner om hvilken fantastisk sommer det har vært…

Ja, i år blir høsten god!

nature-in-autumn81

2 Svar til “Høstløv som faller…

  1. Så flott skrevet om høsten. For høsten kan være starten på noe nytt. Egentlig er alle årstider, alle måneder, alle dager starten på noe nytt, noe som like gjerne kan utvikle seg positivt som negativt. Jeg er ganske glad i høsten, selv om jeg var gladere i høsten da jeg var barn – og jeg blir glad av å lese innlegget ditt! Heier på deg og kampviljen din. Takk for at du deler.

    • Takk for gode ord 🙂 Jeg setter virkelig pris på sånne tilbakemeldinger!

      Ja, en hvilken som helst årstid, måned eller dag kan være starten på noe nytt. Noe man ikke vet utfallet av. Men, det siste året har lært meg at mye kan endres til det positive hvis innstillingen er riktig. 😀

Legg igjen en kommentar

