Kysset

Du står nær meg. Ikke tett inntil, men nær nok til at jeg kan kjenne varmen din. Armen din hviler trygt rundt livet mitt. Jeg kan kjenne pusten din mot håret mitt.

Der står du. Sier ikke ett ord. Stillheten har omfavnet oss.

Du løfter hånden din. Stryker meg lett over kinnet, og legger hånden din under haken min. Du løfter sakte ansiktet mitt mot ditt.

Så kysser du meg. Lett og varsomt.

Du kysser meg igjen. Grådigere denne gangen. Som om du vil ha med deg alle smakene av meg. Kysser meg. Lenge. Før du trekker deg litt unna.

Du legger pannen din mot pannen min. Sukker. Biter deg i leppen. Før du igjen kysser meg lett.

Så slipper du meg. Snur deg og går din vei. Uten ett ord.

Jeg blir stående å se etter deg. Står stille jeg ikke kan se deg lenger.

Vi sa ikke ett ord. Ord var ikke nødvendige. Vi visste begge at dette var siste kyss. Vi visste begge at vi aldri kom til å se hverandre igjen. Vi visste begge at dette var farvel.

images

Legg igjen en kommentar

