Jeg begynner å bli gammel…

Jeg tar meg selv i å tenke at jeg begynner å bli gammel!

Vel, nå er alt relativt…. Jeg er tross alt så vidt inne i 30-årene, så jeg er ikke SÅ gammel riktig enda. Men, det handler om perspektiv.

For 5 år siden maste alle rundt meg på at jeg burde gifte meg. Jeg hadde samboer, stasjonsvogn, rekkehus med hvitt stakittgjerde, stesønn og kul på magen. Og jeg var jo i såkalt gifte-alder. De som kjenner meg vet at magen vrenger seg bare ved tanken på å bære ring på fingeren, men det er en helt annen sak.

Nå derimot, så er det ingen som maser om bryllup og i gode og onde dager. Ikke det at jeg har noen som har noe ønske om å tre ring på fingeren min altså, men det er ikke mas i det hele tatt. Det er heller det motsatte. Alle de som giftet seg da de var i giftealder kommer nå krypende til korset. «Du var smart du som ikke giftet deg!»

For nå er jeg over i en ny alder – skilsmisse-alderen! Folk går fra hverandre og skiller seg over en lav sko. Skilsmisse-alder, det er der jeg er nå!

Som om ikke det er nok, så måtte jeg innrømme her om dagen at jeg liker menn og ikke gutter. Jeg vil ikke ha en valp i begynnelsen av 20-årene. Nei, gi meg et skikkelig mannfolk. Mann med stor M!

Og så må han ha skjegg! Hvor i helvete den preferansen kommer fra må du ikke spørre meg om. Det var da jeg innså akkurat den at jeg skjønte at jeg begynner å bli gammel. Jeg liker menn med skjegg. Jeg liker skjeggkos. Jeg vil ikke ha en hårløs barnerumpe. Nei, gi meg en mann med skjegg!

Jeg tenker tilbake til tenåringsdager. Husker de steingamle damene på mamma sin alder snakke om skilsmisser og skjeggete mannfolk. Fy fader så gamle de var!

Nå sitter jeg da der selv! Ikke det at jeg er nyskilt og 40 men…. Jeg er «ny»-singel alenemor som liker skjeggete mannfolk!

Jaja, de gamle er visst eldst!

Så hva passer vel bedre enn sommerhiten fra det året jeg ble født?!?!

5 Svar til “Jeg begynner å bli gammel…

    • Hehehe….
      Jeg er nok ikke så gammel at det gjør noe. 30 er det nye 20, eller noe i den duren.
      Det er bare noe med det å innse at for venner er skilsmisse mer aktuelt enn ekteskap. Og selvfølgelig det at egne preferanser tilsier at jeg liker menn med skjegg bedre enn de uten 😉

  1. Jeg syns det er så trist at vi har noe som heter skillsmisse-alderen. Jeg håper så endelig jeg slipper det. Men jeg syns ikke du høres gammel ut. venninna mi er 19 og snakker hele tiden om at ho vil ha skikkelig mannfolk med sjegg. Hehe, det er veldig artig. Men jeg er enig, ordentlig mannfolk er tingen!

Legg igjen en kommentar

