Faen, igjen!

Klarer ikke denne dagen mer…

Så mange minner som trekkes frem fra glemselen. Enda mer skal trekkes frem i morgen. Så mye som er fortrengt og glemt.

Det er en grunn for det. Jeg klarer ikke kjenne på det. Jeg klarer ikke forholde meg til det. Det er så vondt.

Men, jeg må…

Vil ikke, men jeg må!

Men, dagen i dag orker jeg ikke.

Det er dager som i dag jeg skulle ønske jeg kunne blitt tatt vare på. Hatt noen som bare holdt meg til jeg fikk bena på trygg grunn igjen.

Men, jeg står alene.

Minnene gjør meg vondt nå. Fortiden svir og etser.

Jeg klarer det ikke akkurat nå.

FAEN!

8 Svar til “Faen, igjen!

  1. Det er greit at det er FAENS DAG og dager. Jeg har etter å ha lest denne bloggen en stund at det er tøffe tak for deg som kan være tyngre enn ett menneske makter.

    Du trenger ikke å ta tiset mitt, men jeg deler det allikevel: Når jeg har det sånn vanskelig at det ikke er til å holde ut, så fokuserer jeg på øyeblikket. La fortiden og fremtiden ligge og fokuser på HER og NÅ. Pust dypt og fokuserer på akkurat nå og dette åndedraget. Klarer jeg dette øyeblikket? Mest sannsynlig er svaret ja, jeg greier jo dette øyeblikket.

    Dette er min strategi, og er det som får meg videre når jeg bare har lyst til å legge inn årene for godt.

    Sender varme tanker og gode ønsker!

    • Det har vært tunge stunder. Og det var en faens dag! Men, jeg har hender å holde i 🙂

      Jeg skal ta med meg tipset ditt… For normalt vil det fungere på meg og. I dag fungerte det ikke. Fordi øyeblikket egentlig er godt om dagen. Men, jeg vet jeg må grave i fortiden i morgen. Psykologens ordre! Fordi det må sorteres og legges på rett plass for å klare å gå videre.

      Tusen takk for varme tanker og gode ønsker! Sånt varmer ❤

  2. Jeg har også fått med meg at du har det litt kjipt for tiden, men kanskje du snart burde flytte fokus og begynne å lete etter løsninger på andre steder enn der du pleier å lete.

    Jeg kjenner ikke hele historien og vet at jeg risikerer å tråkke i noe dritt som jeg bør holde meg unna, men det kan faktisk oppfattes som en viss inspirasjon fra velmenende ord fra de som leser fra utsiden – uansett hvor kjipt og jævlig man har det når tilværelsen er full av faen.

    • Ja, det har vært en kjip start på det nye året. Men, de siste ukene har vært gode for meg. 🙂

      I dag fikk jeg et tilbakesteg. Fordi jeg må ta tak i det gamle i morgen. For å sortere, legge ting på rett plass. Sånn at det slutter å forfølge meg.

      Og ja, løsningen må jeg finne på andre steder enn der jeg har pleid å lete. Det er derfor jeg har tatt tak i ting nå. Først sortere, så legge ting i de skuffene der det hører hjemme. Så kan jeg lukke de skuffene som ikke behøver å forfølge meg lenger 🙂

Legg igjen en kommentar

