Mye mer åpen, men jeg forteller ikke alt!

Jeg har blitt mye mer åpen. Tør å dele mer av meg selv med menneskene rundt meg. Både her, gjennom bloggen, og i virkeligheten. Jeg tør å sette ord på hva som er galt. Jeg tør å fortelle det når jeg har en dårlig dag. Jeg tør å dele det når jeg er høyt oppe. Og ikke minst, jeg tør å dele hvorfor.

Fordi jeg vet at ikke alle har det bra hele tiden. Jeg vet også at alle av og til har et behov for å flykte fra hverdagen. Det er helt normalt! Derfor tør jeg dele mye mer enn jeg gjorde før.

Det handler ikke om tillit. Det handler om aksept for at det er sånn jeg er. Og en generell holdning til at de som ikke liker meg for den jeg er, de får heller se en annen vei!

Jeg viser ikke følelsene, bortsett fra gleden. Men, jeg setter ord på det. For følelsene mine er jeg vant til å gjemme. Og den tilliten å vise dem, den er det få som får. Den sitter så vanvittig langt inne. Jeg klarer rett og slett ikke gi den…

Så jeg kan fortelle mye, men viser bare gleden.

Men, jeg forteller ikke alt!

Det bor noe i meg. Følelser. Tanker. Som jeg ikke deler med noen…

De innerste tankene mine. De innerste følelsene mine. De er det ingen som får se eller høre!

De kan være gode. De kan være vonde. De kan være helt greie. De kan være direkte uakseptable. Men, de er der. Og jeg deler dem ikke!

Jeg er redd jeg vil dømmes for dem. Jeg er redd folk vil se rart på meg. Jeg er redd ingen vil forstå. For de er irrasjonelle. De styres av impulser. De styres av hjertet. De styres av mitt indre. Og jeg kan ikke kontrollere dem.

For hvordan kan noen forstå, når jeg ikke forstår det selv?

silence1Bildet er herfra

Legg igjen en kommentar

