Going up!

Det er helt merkelig…

Jeg har kjent på dette før, men aldri vært bevisst på det når det skjer.

På under en time gikk jeg fra mitt rolige, normale selv til noe som er alt annet enn normalt.

Energien gikk i taket. Fikk brått så mye energi at jeg så vidt klarer å sitte stille. Det er rett og slett vanskelig å holde seg i ro. Kroppen bare dirrer! Jeg har lyst til å hoppe og danse. Løpe meg en tur. Hva som helst!

Konsentrasjonen er sporløst forsvunnet. Klarer ikke å holde en tanke lenger en noen få minutter av gangen. Tenker 1000 tanker på en gang, og klarer ikke holde fast på en eneste en av dem. Hodet er overalt og ingen steder.

Blikket flakker. Og prøver jeg å fokusere på noe, så føler jeg det går i spinn for meg. Jeg klarer rett og slett ikke å holde blikket i ro.

Humøret er mildt sagt godt! Og da mener jeg mildt sagt. Det er der at jeg kunne danset og ledd, og bare hatt det gøy hele natten. Jeg bare sprudler, uten egentlig å ha noen grunn til det.

Og jeg skulle gjerne hatt en øl eller ti. Om jeg hadde hatt. Om jeg hadde kunnet…

For å si det som det er… Som jeg beskrev det enklest for en kompis… På en time gikk jeg fra å bare ha lyst til å ligge på sofaen til å kunne løpe inn i en bar og danse på bardisken! Det føles rett og slett ut som om jeg er på speed…

Og joda, det er kjempe deilig å ha masse energi og være i så godt humør. Men, jeg vet også hva dette trolig er. Indikasjonene er sterke!

Så faren er stor for at psykologen vil heve heve øyebrynet en gang eller tre i morgen…

hypomania_mild_maniaBildet er herfra

Legg igjen en kommentar

