Jeg vil klare det alene, men klarer det ikke….

Dagene flyter i hverandre. Jeg våkner om morgenen og vet ikke hvilken dag det er. Dagene er for like. Mandag eller fredag. Spiller ingen rolle. Det er en dag. Bare små, små variasjoner.

Det er en del positivt som skjer. Det er det. Så det går mot lysere tider. Og da snakker jeg heldigvis ikke bare om våren. Men også livet.

Men, det er en tung prosess. Det gjør vondt å møte utfordringene sine. Det gjør vondt å måtte stå ansikt til ansikt med det som skaper smerten. Men, vondt skal vondt fordrive… Sies det!

Og det gjør vondt å rote i tankene. Måtte åpne skuffer som lenge har vært låst. Hvor nøkkelen er gjemt og glemt. Det gjør vondt å måtte innrømme tanker og følelser man prøver å fortrenge.

Så prosessen er smertefull. Men akk så nødvendig…

Ikke minst gjør det vondt å hele tiden måtte lene meg på andre. Fordi mine egne ben vakler slik at jeg ikke klarer å holde meg stående på egenhånd. Jeg vet jo det bare er for en kort periode. Og jeg vet jo at det kommer tider hvor jeg må være støtten de lener seg på. Likevel er det vondt. Det er vondt å be om hjelp fra de man er glad i. Og det er enda vondere å se hvor tung vekten de bærer for meg er.

Jeg vil så gjerne klare dette alene. Slippe å være avhengig av de rundt meg. Tappe dem for energi og krefter. Stjele av deres overskudd. Jeg vil mye heller være den som gir energi. Som sprer om meg av glede. Være den hånden andre trenger å holde i. Jeg vil så gjerne stå i denne stormen ALENE!! Så de andre rundt meg slipper å kjenne regnet som pisker i ansiktet mitt, og vinden som river meg i kroppen.

Men, jeg klarer ikke…. Kanskje snart. Men ikke akkurat nå…

urlBildet er herfra

5 Svar til “Jeg vil klare det alene, men klarer det ikke….

Legg igjen en kommentar

