Ensomheten

Ensomheten

Den som en gang var min venn

er nå en fiende

Den verste av fiender

 

Ensomheten

snur glede til sorg

Lykke til dysterhet

Lys til mørke

 

Ensomheten

borer seg gjennom meg

mørklegger alle tanker

sluker dem

 

Ensomheten

fjernet det som en gang

spiret av godhet

og tynger meg

 

Ensomheten

som burde fordrives

er det eneste jeg ikke

kan bekjempe alene

 

«Et ensomt menneske er en ulykke som heldigvis kommer alene.»

Nils-Fredrik Nielsen

3 Svar til “Ensomheten

  1. Det finnes den type ensomhet som er vanskelig å bekjempe fordi den kommer innenfra. Som et sort hull som suger til seg det lyset sjelen forsøker å skape, trekker til seg og fortærer positive tanker og energier…

    Ofte kjenner jeg dette sorte hullet i sjelen når vi er der vi er nå på året… mørketiden, man trenger ikke leve langt nord i landet for å føle det på kroppen. Men tid er magisk, tid er håp. Tid fører deg mot lysere dager som igjen vil hjelpe med å fortrenge det sorte hullet i sjelen.

    Kan du se fram mot disse dagene og klarer å dekke over det sorte hullet med et teppe av forsiktig håp, har du kommet langt ❤

    • Det er en liten stund siden jeg har kjent på ensomheten nå. Det har vært gode dager, og jeg har hatt mye selskap. Men min ensomhet er destruktiv. Fordi den er uønsket… Jeg har vært så full av energi i dag. Noe helt vanvittig. Derimot har det ikke vært noe å bruke energien på. Folk og fe er opptatt. Hus og hjem ble vasket ned i går. Poden er hos far.

      Da blir det til at jeg sitter her og tripper. Vil så gjerne, men er alene om å ville. Da kommer ensomheten og gjør den positive energien til negativ.

      Heldigvis går vi mot lysere dager. Da kommer folk ut av hulene sine. Ut i lyset. Så kanskje det blir lettere å spre om seg av den gode energien igjen, i stedet for å la den sluke meg.

      • Kjenner meg igjen på et vis, selv om jeg liker ensomheten (ensom ulv, er aldri ensom selv om jeg er alene) – det ser bipolart ut… Hos meg når det kicker inn, er jeg høyt oppe en stund og da er nedturen desto mørkere. Heldigvis er jeg bare bipolar light 🙂

        Klem uansett ❤

Legg igjen en kommentar

