Skyfri himmel

Musikk er noe som står høyt hos meg. Det har dere sikkert skjønt. Har derfor lyst til å dele en sang med dere sånn på tampen av lørdagskvelden.

Dette er ikke av typen musikk jeg vanligvis hører på. Likevel bør den deles. Den treffer meg i hjertet. Hver gang! Den trenger ingen ytterligere kommentarer. Den taler for seg selv.

Har du tatt deg tiden til å tenke over hva den egentlig handler om?

«Skyfri himmel»

Det einaste ho ønska seg va ein solskinnsdag
Skyfri himmel
En problemfri time i go’e venners lag
Nykter, men svimmel
Svimmel av glede, så glad for litt fred
Det e’kje for møkje å ønska seg det
Men du vett, det ska noke te
Det e for ti’a ikkje sånn livet e

Det va ikkje sånn det sko vær
Det va ikkje sånn det sko bli
Hu drømte som lita om ei møkje bere ti’
Hu drømte om det go’a hu alldri fekk
Alt sko bli bra bare ho kom seg vekk
Det blei aldri slik
Ein blir såra for om det e svik

Det einaste ho ønska seg va ein solskinnsdag
Skyfri himmel
En problemfri time i go’e venners lag
Nykter, men svimmel
Svimmel av glede, så glad for litt fred
Det e’kje for møkje å ønska seg det
Men du vett, det ska noke te
Det e for ti’a ikkje sånn livet e

Dagen gjør vondt, og lyset e ingen venn
Det e tryggast i mørke med skoddene igjen
Det e ikkje alt i alt det e lika kjekt å se
Det kan vær greit å sleppa lys på det ein drive’ me
Det va ikkje sånn det sko vær
Men mørke har et grådig begjær

Det e tungt å ta te’bake ein barndom som e tapt
For kvart mislykka forsøk blir ein bare meir forlatt

Og det einaste ho ønska seg va ein solskinnsdag
Skyfri himmel
En problemfri time i go’e venners lag
Nykter, men svimmel
Svimmel av glede, så glad for litt fred
Det e’kje for møkje å ønska seg det
Men du vett, det ska noke te
Det e for ti’a ikkje sånn livet e

4 Svar til “Skyfri himmel

  1. jeg hørte på den sang når eg bodde i mitt hjemland. Hvis jeg husker godt var jeg 14/15 år gammel.. Den sangen hørte jeg av en norsk man som er gift med en av mine tanter, han peide å høre på norske sanger av og til. og tja.. selv om jeg ikke fårstod teksten den gang, likte jeg sangen skyfri himmel veldig godt.. Nå er jeg 18 år og bor i Norge. jeg må framføre i norsken imorgen, så valgte jeg å snakke om sangen 🙂
    Nå vet jeg hva den handler om og liker den mye mer enn det jeg gjorde før. En trist sang men fin på en måte. 🙂

    Hilsen fra meg ^^

    • Utrolig å høre at en sang kan gjøre et sterkt inntrykk selv om man ikke forstår hva som synges. Det er derfor jeg er så glad i musikk. Det er så mye som formidles gjennom tonene og stemmen 🙂

Legg igjen en kommentar

