Peace is free

Morten Besshø pekte på noe viktig i dag i et innlegg. Innlegget ble skrevet med tanke på FN-dagen som var i går. Han kom med en oppfordring til oss alle. En oppfordring om å glemme trivialiteter som et lite øyeblikk og rette oppmerksomheten mot de som ikke har det like godt som oss selv.

Jeg skrev en kommentar til dette innlegget… Jeg skrev blant annet:

«Selv om jeg aldri har blogget om “dagens outfit” eller lignende ubrukelige emner, så tar jeg til meg det du skriver. Tar oppfordringen om å sjenke noen tanker, og ord, til noen som ikke har det så bra som det vi har det. Skal la tanken modne, slik at innlegget, når det kommer, er ord som er gjennomtenkte og følte.»

Jeg skal holde dette løftet. Det kommer etterhvert et innlegg knyttet til dette. Men, ikke akkurat nå.

Akkurat nå så ønsker jeg bare å dele denne sangen med dere. Dette er et fantastisk band som jeg har vært så heldig å oppleve live. En av sangene deres passer godt i denne sammenhengen.

Og igjen, som alltid når jeg legger ut musikk…. Hør på sangen, lytt til testen. Den er vakker, og meningsfull. «Peace is free» synger de. Og jeg kunne ikke vært mer enig! Tenk litt over det….

«Peace Is Free»

Everybody feels blue sometimes
You gotta keep your head up, and keep on tryin’
And if you feel the urge to raise your hand
You can start a revolution or start a band
You better sing your song and sing it loud
But you better do it here and you better do it now
’cause this is one short life that we live
You gotta listen people, this is what my song says

Don’t you bring your sadness down on me
When peace is free
There’s a sun up ahead brother, waitin’ on me
Can’t you see

I know times can get a little tough
You gotta lean on my brother, you can’t give up
Forget about your problems, forget about your pain
Raise up our glasses and forget about our hate

Don’t you bring your sadness down on me
When peace is free
There’s a sun up ahead brother, waitin’ on me
Can’t you see

I know, I know it sounds so bad
But if you want we’ll take a stand

Don’t you bring your sadness down on me
When peace is free
There’s a sun up ahead brother, waitin’ on me
Can’t you see

Can’t the whole world love one another
Throw down your weapons, fix all the hunger
Don’t you bring your sadness down on me
When peace is free

When peace is free

Legg igjen en kommentar

